La Cambra atorga la Medalla d’Or i Brillants a l’empresari de Benidorm Enrique Ballester Chofre

6

L’empresari de Benidorm, Enrique Ballester Chofre, rebrà la Medalla d’Or i Brillants de la Cambra de Comerç d’Alacant. Esta condecoració és un reconeixement a tota una trajectòria empresarial i personal, de més de 60 anys, dedicada al sector immobiliari, l’automoció, la nàutica, la restauració o l’oci durant la qual ha generat més d’un centenar de llocs de treball a la Marina Baixa des dels 34 càrrecs directius que ha ocupat en diverses empreses.

Este reconeixement se li concedirà durant la 50 edició de la Nit de l’Economia Alacantina, que se celebrarà a l’Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA), amb el patrocini de Banc Sabadell i la col·laboració de la EUIPO, el pròxim 20 de novembre. En esta gala també s’entregaran els Premis Cambra 2024 a les empreses: Aiscan de Biar, Avincis de Mutxamel, Bardisa d’Alacant, José Borrell de Dénia, Low World Travel (CDV) d’Alacant i Suchiar de Santa Pola.

Medalla d’Or i Brillants de la Cambra d’Alacant
Nascut el 8 de maig de 1943 a Alger, Enrique Ballester Chofre és un empresari benidormense amb més de seixanta anys de trajectòria professional i un ferm compromís amb el desenrotllament econòmic i social de la província d’Alacant i, especialment, de la Marina Baixa. Fill d’Enrique Ballester Berenguer, de Villena, i de María Chofre Arlandis, del Verger, la seua infància i adolescència van transcórrer a Alger, on va viure fins als últims dies de juny de 1962, en ple procés de descolonització del país després de la Guerra de Independiencia, quan la família Ballester Chofre ix d’Algèria rumb a Marsella, i d’ací a París, on Enrique ingressarà a l’Escola de Comerç.

Després de la seua graduació i primers treballs, en 1965 s’instal·la a Benidorm i s’unix a l’activitat immobiliària del seu pare que coincidix amb el desenrotllament turístic i urbanístic de la ciutat de la Marina Baixa. Junts construïxen algunes promocions i edificis icònics de la segona mitat de la dècada dels 60, com els complexos Ancorada, Rincón Español, Odeman, Ílice, Copacabana o Fletxa. Però Enrique Ballester Chofre diversifica la seua activitat professional en altres sectors empresarials com l’automoció, la nàutica, la restauració o l’oci, generant més d’un centenar de llocs de treball a Benidorm.

Des que Enrique Ballester Chofre s’instal·la a Benidorm, fa ara 60 anys, l’empresari ha destacat sempre pel seu caràcter altruista i el seu compromís amb causes socials, destacant la seua implicació amb el Centre Doble Amor i l’impuls d’accions d’interés i impacte comunitari a través del Rotary Club, entitat de la qual va ser president fundador en 1994 i de la qual va estar al capdavant de nou en el període 2014-2015; així com per la seua implicació en la vida social i festera de Benidorm, exercint com mayoral en diverses ocasions i com a president de la Comissió de Festes en 1987.