Estudi de l’impacte econòmic de la segona pista en l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández (revisió 2025)

El 8 de maig de 2024, la Cambra de Comerç d’Alacant va presentar en IFA l’Estudi de l’impacte econòmic de la segona pista de l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández, elaborat pel seu Gabinet d’Estudis. L’informe analitza la necessitat d’ampliar la capacitat de l’aeroport mitjançant la construcció d’una segona pista, avaluant el seu impacte sobre el desenrotllament econòmic i empresarial de l’entorn i justificant esta infraestructura com a clau per al creixement futur.

L’estudi part del context del Document de Regulació Aeroportuària (DAURA 2022-2026), que ja contemplava inversions estratègiques davant una capacitat estimada de 19 milions de passatgers per a evitar la saturació de les infraestructures. No obstant això, les previsions oficials van ser àmpliament superades per la realitat: en 2024 l’aeroport va aconseguir 18,4 milions de passatgers, superant tant la previsió més probable com la més optimista. Davant esta evolució, les Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana van elaborar un nou model predictiu, més ajustat al creixement real del trànsit i a la consolidació internacional d’Alacant com a destinació turística.

En 2025, la tendència continua sent clarament expansiva. Entre gener i maig s’han batut rècords històrics mes a mes, amb 7,3 milions de passatgers i més de 46.000 operacions, la xifra més alta de tota la sèrie històrica. L’augment de freqüències i l’obertura de noves rutes per part de les principals aerolínies reforcen unes perspectives molt positives, especialment de cara a la temporada d’estiu, i han portat a actualitzar novament les previsions per a estimar l’evolució del trànsit en els pròxims anys.

Descarregar informe complet (PDF)